Dobrodružství na cestách

Rozkvetlé Holandsko 2024 – Den 5.

Den 5. (12.4.2024) – Keukenhof, Katwijk aan Zee a Delft

Budíček 6:00. Snídaně, sprcha, nachystání svačin a cesta na tulipány.

KEUKENHOF

Keukenhof je považován za nejkrásnější zahradu v Holandsku. A taky nejnavštěvovanější. Proto jsme byly u vstupu již na otevíračku v 8:00.

Lidí jen pár a mohly jsme si vychutnat chodníčky, květinky, pavilóny zcela osamotě. Tedy na chvíli.

Odpojila jsem se od holek, neb jsem si chtěla projít zahrady rychleji. Nedokáži dostatečně ocenit udržované, precizně vytvořené záhony a milióny vyšlechtěných kytek.

Miluji chaotické louky a trochu se mi zastesklo po horách. Během hodiny a půl jsem prolétla areál a raději zašla na pole za zahradami, kde se táhly dlouhé lány barevných tulipánů. Toto lahodí mému oku více. 🌷

Vařením obědu jsem se zabavila dostatečně zatímco děvčata okukovala kytičky a strávila tak v Keukenhofu 4 hodiny. 😊 Pavlínka, znalkyně všeho rostlinstva, by tam klidně strávila celý den.
Je nádhené, jak jsme každá jiná a jak tím obohacujeme vzájemně své životy. 🤩

KATWIJK AAN ZEE

Cesta k moři do Katwijku. Vysadila jsem holky u pláže a popojela na parkoviště určené pro obytná vozidla. Oblékla plavky a zamířila za děvčaty.

Ty už vyfoukané od větru očekávaly, kdy konečně dorazím. Dlouhá a široká pláž nás lákala k procházce k moři. Pavla si půjčila plážové kolečkové křeslo.

U pláže jsme se svlékly do plavek, daly do ruky procházející paní mobil, ať fotí a natáčí a pustily se střemhlav do pěnivých vln. Vzduch 18 stupňů. Voda 7 stupňů.

Parádní koupání v Severním moři.

DELFT

Odpoledne ještě nepřikročilo ke svému konci, když jsme projížděly úzkými uličkami Delft. Tak tak se auto vešlo do ulice mezi domy a okraj kanálu, když tu navigace zavelila odboč přes most doleva.

Uf. Oblilo mě horko. Most byl vypouklý. Sotva se dodávka na něj vešla. Při prvním přejezdu jsem šrtla spodkem auta. Při dalších dvou už jsem si dávala větší pozor.

Pavla na mě zezadu volá. Už dále nejeď, kdybys to náhodou musela zpět couvat… 🙈 V kabině se začalo docela jančit, až jsem hukla na holky, ať jsou potichu, že se potřebuji soustředit. Na parkovišti naštěstí bylo místo. Respektive tři volné vedle sebe, kam jsem najela zešikma.

Prošly jsme se na hlavní náměstí s obrovskou katedrálou a historickou budovou tržiště. Další významnou památkou je zde dům Johannese Vermeera, jednoho z nejvýznamnějších nizozemských barokních malířů, včetně galérie jeho obrazů.

Okoukly jsme krasné město plné pohodových a usměvavých lidí. Moc se nám líbilo. Chtělo by to zde strávit více času.

FARMA

Večer na další farmě parkujeme dodávku. Na pánvičce opíkáme párky, které jsme dostaly od Michala, a do toho boucháme šampáňo. Pavla dnes prodala svůj byt a zároveň koupila dům. Navíc by její maminka dnes slavila 100 let.🍾🥂

Důvod k oslavě se vždycky najde. Dneska obzvláště….